Doğa Koleji, Avrupa Birliği CARMA projesinde Türk öğretmenleri tarafından hazırlanan CodeMath’i, AB ülkelerinin eğitimdeki karar alıcılarına tanıttı. CodeMath, ilkokul öğrencilerine kodlama eğitimi ile oyunlaştırma metodunu kullanarak matematik öğretiyor.
Avrupa Birliği CARMA Projesi Brüksel Kraliyet Kütüphanesinde gerçekleşen final konferansında Doğa Koleji CodeMath’i tanıtarak ilgi odağı oldu.
Üç yıldır süren ve Brüksel’de gerçekleşen final konferansında Doğa Koleji, Belçika Avusturya, İspanya, Fransa, Portekiz ve İtalya’dan katılan eğitim alanındaki karar alıcılar ile buluştu. Doğa Koleji Bilişim ve Eğitim Teknoloji Direktörü Hakan İnanır, sundukları Codemath projesinin büyük ilgi gördüğünü söyledi.
Kodlama eğitimi ile matematiği oyunlaştırarak CodeMath’i geliştirdiklerini belirten İnanır, “Soyut kavramlardan oluşan matematiği, teknolojinin ABC’si olan kodlama adımlarıyla ve sevdirerek öğretiyoruz. Bu sayede Doğa Koleji olarak çocuklarımıza disiplinler arası etkileşim metodumuz sayesinde oyun oynarken hem matematik, hem de kodlama kazanımları ediniyorlar” dedi. Matematiği ve kodlamayı birer oyun haline getirip sevdirdiklerini anlatan İnanır, “AB’nin eğitim alanındaki karar vericilerine CodeMath’i deneyimlettik. Büyük bir beğeniyle karşıladıkları oyunlarımızın örneklerini göndermemizi istediler” dedi.
AB’nin eğitimde karar alıcı gruplarının ilgiyle izledikleri CodeMath ile Türkiye’nin eğitimde yeni bir ihracat kapısı aralayabileceğini anlatan İnanır, “Doğa Koleji’nin akademik birimi iki yıldan fazla bir zamandır bu proje üzerinde çalıştı. Yakaladığımız ilgi sayesinde Ülkemiz için bir ilk saylacak bu proje sayesinde eğitimde bir ihraç kalemi oluşturmayı başardık. Matematik branşı ile başladığımız yolculuğumuza diğer disiplinleri de ekleyerek devam edeceğiz” dedi.
Doğa Koleji AB Projeler Koordinatörü Zuhal Yılmaz Doğan ise, AB ülkelerinin eğitim alanındaki karar alıcılarının davet edildiği CARMA Projesi Final Konferansında Türkiye’den katılan tek özel okulun Doğa Koleji olduğunu belirterek, bugüne kadar gerçekleştirdikleri projeleri anlattı.
“Dijital dünyada işbirlikli öğrenme” başlıklı sunumlarında Doğan, Türkiye’de ve Doğa Koleji’inde bilişim teknolojileri, bilgisayarlı ve bilgisayarsız kodlama alanında yapılan iyi uygulamaları, öğrenciler üzerindeki katkıları ve kazanımlarını paylaştıklarını ifade etti.
6 farklı ülkedeki öğrenmede başarı ve motivasyonu artırarak, erken okul terkini önlemede ele alınması gereken önceliklerin tartışıldığını dile getiren Doğan, “Carma projesinde, işbirlikli öğrenme stratejileri ve politikaları, non formal öğrenme tekniklerine dair iyi uygulamalar ve sonuçları ve bu tekniklerin okul müfredatına nasıl dahil edilebileceği konularını paylaştık” dedi.
KUTU…
CARMA Ocak 2016’da başlayan ERASMUS+ Programı kapsamında Ana Eylem 3 (KA3) İleriye Yönelik İşbirliği Projelerinden ve CESIE (İtalya) tarafından koordine edilen 3 yıllık bir projedir. Proje öğrenciler ve öğretmenler arasında interaktif, karşılıklı etkileşimsel öğrenmeyi teşvik eden motivasyonu arttıran kapsayıcı yaklaşım ile non-formal öğrenme uygulamalarının ve işbirlikli yöntemlerin okullarda tanıtılmasını, test edilmesini amaçlamıştır.
KUTU…..
CODEMATH
Günlük hayatımız sürekli değişim ve gelişim içerisindedir. Bu değişim ve gelişime ayak uydurmak için bizler çok boyutlu düşünmeli ve karmaşık sorunları birçok farklı açıdan değerlendirmeliyiz. Bilim ve teknolojinin hızla ilerlemesi eğitim sisteminde de değişimi ve yenileşmeyi mecbur kılmaktadır. Disiplinler arası öğretim, özellikle öğrenmede etkililiği ve anlamlılığı sağlama açısından Doğa Koleji’nde kullanılmaktadır. Disiplinler arası eğitim modelinde, okullarda okutulan ünite ve derslerin (Kodlama ve Robotik, Matematik) birlikte düşünülerek düzenlenmesi konunun öğrenci tarafından kavranmasını kolaylaştırmaktadır.
CodeMath Nedir?
CodeMath, Doğa Koleji öğretmenleri tarafından geliştirilen ve patenti Doğa Koleji’ne ait olan, disiplinler arası bir eğitim modelidir. Disiplinler arası eğitim sayesinde, karşılaştığı problemleri farklı yönleri ile değerlendirebilen bireyler yetiştirilmektedir. Disiplinler arası eğitimin son yıllarda önem kazanmasının iki nedeni vardır. Bunlardan ilki, karşılaştığı problemleri birçok açıdan değerlendirebilen ve öğrendiklerini gerçek hayatta uygulayabilen bireyler yetiştirmek. İkincisi ise, geleneksel eğitime karşı, öğrencilerin kişisel ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir eğitim modeline ihtiyaç duyulmasıdır.
CodeMath’in Amacı
Projenin amacı, matematik ve kodlamayı buluşturarak, öğrencilere 21. Yüzyıl becerilerini ve günlük hayatta kullanabilecekleri eleştirel ve yaratıcı zihinsel alışkanlıkları kazandırmaktır. Bu projede, iki dersin ortak kazanımlarını öğrenciler tek bir derste ediniyor. Bu proje ile özellikle İlkokul seviyesinde okuyan öğrenciler, matematik dersine karşı olan ön yargılarını yıkıyor ve eğlenerek öğreniyorlar.
Projenin ana kodlama kazanımları öğrencilere analitik ve algoritmik düşünme becerisi ve problem çözme becerisi kazandırmaktır. Öğrencilerin sahip olması hedeflenen bu kazanımlar şüphesiz ki 21. yüzyıl becerilerinin başında gelmektedir. Edindikleri bu kazanımlar ile öğrenciler karşılaştıkları problemlere farklı açıdan yaklaşıp çözüme en kısa yoldan ulaşabilmektedirler.